Het gezicht achter Blue Phoenix Marketing

Blue Phoenix Marketing = Sabina. Bedenker, doener en gek op alles omtrent marketing.

Op de middelbare school ontstond mijn fascinatie voor marketing. De campagne die het marketingbureau van Heineken destijds neer had gezet kan ik mij nog glashelder naar voren halen. Dat was het moment dat ik wist voor welke vervolgopleiding ik moest kiezen. Dit werd uiteindelijk Communication and Multimedia Design, waar ik leerde over de verschillende facetten van online zichtbaarheid en hoe te denken vanuit de doelgroep. Mijn stageopdracht bestond uit het ontwikkelen en bouwen van een huisstijl, website en alle bijbehorende promotiemiddelen voor een internationaal bedrijf. Voor mijn afstuderen ging ik aan de slag met met de ontwikkeling van een communicatieplan inclusief social media aanpak. Twee projecten waar ik nog met plezier op terugkijk. Dat was het moment dat ik mijn Bachelor of Information and Communication Technology (B ICT) in ontvangst mocht nemen.

In de tussentijd had ik al enkele freelance projecten gekregen, voornamelijk ontwikkelingen van huisstijlen en websites, die ik met liefde deed. Toch koos ik ervoor om nog een kleine uitstap te maken naar een Master Media & Culture, waar ik veel heb geleerd over de invloeden van de media op cultuur en andersom.

Vervolgens ging ik aan de slag als marketing & communicatie medewerker bij diverse bedrijven. Na een tussenjaar in Italië kwam ik terug naar Nederland en wist dat ik dingen anders moest gaan doen. Het duurde even, maar in Oktober 2020 wist ik dat de volgende stap was voor mijzelf te beginnen. En zo werd op 13 november 2020 Blue Phoenix Marketing ingeschreven bij de KVK.

Een nieuwe, spannende tijd, breekt aan. Een waar ik mij goed moet blijven certificeren en waar ik al mijn ideeën en energie ik kwijt kan.

Waarom Blue Phoenix Marketing?

De naam ontstond vanuit een idee dat ik ook al sinds de middelbare school bij mij draag: Om een tatoeage van een blauwe feniks te nemen. Ik wilde een naam die dicht bij mij stond en in mijn brainstorm sessie kwam de naam in een keer tot mij.

De blauwe feniks is een idee die al bijna net zolang in mijn hoofd zit, als het idee om een marketeer te worden. Dus waarom de twee niet samenvoegen?

Wat doen al die bergen hier?

Zoals je hier en daar kunt zien heb ik wat bergen die  terug komen. Wat daar de reden van is? Dat heeft te maken met mijn andere kant. Mijn sport kant.

Naast dat ik hele dagen achter de computer zit en met plezier websites & webshops ontwikkel, ren ik in mijn vrije tijd rond in de bergen. Op sportgebied doe ik namelijk aan Obstacle Course Races zoals Spartan Race, en Trail- & Skyrunning. Geef mij een mooi berg gebied, goede schoenen en een lading water en ik kan mij zo uren vermaken. Zo kan het heel goed zijn dat ik jouw website aan het ontwerpen ben terwijl ik mij laat inspireren door de Mont Blanc op de achtergrond.

Een ding hebben Obstacle Runs mij zeker geleerd: Ik kan meer dan ik zelf denk.

Klaar voor een nieuwe website?